Vállalati újságok

„Aki informált, az együtt gondolkodik, ez pedig erősíti a közös munka hatékonyságát és növeli a teljesítményt.”

A vállalati belső PR-ra fordított összeg többszörösen megtérül, hiszen egyszerre növeli a profitot és csökkenti a költségeket. Előbbit a jobban teljesítő alkalmazottakkal éri el, akiknek nő a szervezettel szembeni lojalitásuk. Emellett motiváltabbak lesznek, így mind a termelési, mind a kereskedelmi oldalon javul a vállalat által szolgáltatott minőség. A költségcsökkentés leginkább a kevesebb hibás termék előállításával és a betegállományban töltött napok számának csökkentésével érhető el.

    Az alkalmazottakkal való kommunikáció tehát az egész szervezet működésének hatékonyságát növeli. Aki informált, az együtt gondolkodik, ez pedig erősíti a közös munka hatékonyságát és növeli a teljesítményt.

    A felnőtt emberek már nem feltétlenül engedelmeskednek maradéktalanul olyan utasításoknak, amelyeket nem teljesen értenek. Ha pedig végrehajtják a feladatot, akkor kevesebb lelkesedéssel, ezáltal rosszabb minőségben teszik, mintha előtte megfelelően tájékoztatták volna. Az egyén kudarca pedig a teljes szervezet sikertelenségéhez vezet. Csak a jól informált munkavállaló tud részt venni a döntésekben. Ha pedig valaki döntésképes, egyúttal felelősséget is vállal a cselekedetéért.

    A vállalati belső kommunikáció segítheti a szervezeten belüli összeütközések, érdekcsoportok közötti rivalizálások előfordulását. Ezzel aktívan hozzájárul a szervezeti béke megőrzéséhez és a súrlódások megoldásához.

    Egy cég nem csak akkor kommunikál, amikor akar (sajtón, reklámokon keresztül), hanem minden egyes tettével üzenetet közvetít. A vállalatot emberek tartják össze, így az ő cselekedeteik, viselkedésük meghatározzák a cégről kialakult képet. Minden alkalmazott közvetíti a világ felé a cég imázsát. A közvélemény – mint a cég belső emberét – őt tekinti a leginkább hiteles információforrásnak, tehát a szervezetről alkotott véleménye saját társadalmi csoportja körében is meghatározó.

      A belső PR elsődleges feladata, hogy a vállalatról kedvező kép alakuljon ki az alkalmazottakban, hogy azonosuljanak kultúrájával, céljaival, amelynek feltétele, hogy a cég tudatos arculatépítő munkát folytat.

       Fontos, hogy az alkalmazottak jól érezzék magukat, elégedettek és megbecsültek legyenek. A vállalat ezen a téren elért vívmányairól folyamatosan tájékoztatni kell a munkavállalókat, hiszen a jóhoz könnyű hozzászokni, az elért eredmények mindig kevésbé csillognak, mint az új célok körüli dicsfény.

    A mai gyakorlatban, a vállalatok erősebben koncentrálnak a külső ügyfelekre (esetenként kizárólagosan csak rájuk), pedig a dolgozók maguk is a cég képviselői, vagyis a vállalati arculat hordozói. Kedvező belső légkör nélkül hosszú távon kifelé sem lehet jó benyomást kelteni.

Ha szeretne még többet megtudni arról, hogy miképp lehet egy vállalati újsággal növelni az alkalmazottak eredményeit, növelni munkájuk hatékonyságát, töltse le erről szóló kiadványunkat.